tisdag 26 februari 2013

Föräldramöte

Hm, jag vet inte vad jag ska tycka.

Men jag kan förstå att läraren har problem med 24 elever när inte ens föräldrarna kan komma överens.

Det snackades om hur vida eleverna ska få använda sina telefoner.


Alla verkade tycka olika. Det ena knepigare förslaget än det andra lades fram.
Vad tycker jag då?
Jo, i mitt tycke är det lärarna som får bestämma hur de ska ha det på deras gemensamma arbetsplats med eleverna. Och sen är det bara för mig som förälder att följa,stötta och diskutera med mitt barn.
Lärarna bör ju veta bäst vad som fungerar i deras klassrum.

Annars var ju idéen med att det ska byggas särskilda skåp i varje klassrum, där sen eleverna ska lägga sina mobiler bra, eller inte!!
Vem ska betala dem?
Ska 500 elever ha ett skåp i varje klassrum? Vilket ju lär bli typ 500 skåp i varje klassrum, hm kul idé:)

Det är kanske dax för oss föräldrar att prata med våra ungdomar innan vi tar friheten ifrån dem.
Kanske är inte våra ungdomar så dumma som vi (vissa) tror:))

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar