lördag 3 mars 2012

Lipsill

...det är nog jag!!!!!!

Hannes spelade match i förmiddags och jag var 
så klart där och hejade på!!!
Det gick otroligt bra för grabbarna idag och de hade ett fantastiskt spel, 
varpå denna mamman blir helt rörd!!
Så vid varje mål eller varje räddning satt jag där och var alldeles tårögd.
Matchen slutade 11-2 till våra fina killar och vad gör jag då??
Jo, jag börjar lipa på riktigt:(
Är jag en pinsam morsa, eller???
Inte blir det bättre när jag sen får återberättat ett samtal som
 mannen hört mellan två föräldrar i motståndarlaget.
-Så bra deras målvakt är!
-Ja, han är grym, ett riktigt ämne!
Som tur var va vi hemma när jag hörde detta för då kom tårarna 
än en gång och denna gången av stolthet!

När vi satt på läktaren efter de vunnit och jag erkände för de andra mammorna 
 så där lite på skoj, att ja det är ju så att tårarna rinner.
(Det gäller ju att skämta bort sina pinsamheter:))
Så var det en mamma som sa: 
 Du också! 
Oh, vad skönt jag trodde jag var ensam om att vara så lätt rörd.
Tror hon blev lite lättad om att inte vara ensam:)

Ack, nej!!
Jag tror att vi är många lipsillar här i världen!!

Så lipsill eller inte.......önskar jag er en förträfflig
Lördagseftermiddag/kväll!!!!!!


3 kommentarer:

  1. Härligt, grattis till Hannes!
    Bölas görs det nog för jämnan av sportmammor runt om i vårt land varenda helg. Det är rätt skönt1

    Hoppas er kväll blir kul och trevlig med!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här har du en till som är med i den gruppen!
    Kul för killarna!

    SvaraRadera
  3. Vi får bilda en liten klubb! Kram Malin

    SvaraRadera