onsdag 28 mars 2012

Jag blir galen.....

...på mina barn just nu!!!

Deras så kallade syskonkärlek driver mig till vansinne!!!

I eftermiddags bråkade de om vem som skulle ta in vad från mellanmålet, medan jag bara sitter och låtsar som ingenting.
Rätt som det är kommer där en ost farande och jag tänker att det där kommer iallafall inte jag att städa upp.
Och mycket riktigt efter mycket skrik och många tårar städar de upp efter sig och är mycket ångerfulla.
Jaja, tänker jag det varar väl tills det är dax att plocka undan frukosten imorgon.

Men men, det finns ju en ljusning i allt.
Efter dagens utbrott har de varit så snälla mot varandra. Åkt rullor, snackat med varandra och betett sig som riktiga syskon.

Det är väl tur att de har sina ljusa stunder de små liven!!

Julia fick idag i skolan välja mellan att påskpyssla eller skriva en dikt och då valde hon helt överraskande att skriva en dikt på engelska:))
Gå gärna in och läs den på hennes blogg  Tonårstankar!!

Som jag sa de har sina ljusa stunder:))

2 kommentarer:

  1. så duktig hon e på att skriva :-))

    SvaraRadera
  2. Får verkligen njuta av de stunder de är vänner, visst blir man tokig när de bråkar...grrr

    På tal om särskrivningar så tycker inte jag att du har några problem med det!

    kram

    SvaraRadera