måndag 4 september 2017

Julias tal!

Min underbara fina dotter höll tal för oss på bröllopet❤️

Det här är första gången jag håller tal så jag hoppas att jag inte gör bort mig för mycket.
Men nu ska vi prata om brudparet Helena och Mårthen eller mamma och Mårthen som vi brukar säga.
Mamma du har alltid varit en förebild och min hjälte.
Du har alltid stöttat mig med allt och det tackar jag dig för.
För annars hade jag inte varit den jag är i dag.
Du vill alltid det bästa för mig och Hannes.
Nu förtjänar du det bästa.
Så när du berättade att du pratade med en man så blev jag så glad för din skull.
Jag frågade vad han hette, du svarade Måns.
Det gillade inte jag för min mentor heter Måns, så jag tyckte att du skulle döpa om honom😀
Men det var ju inga problem för egentligen hette han ju inte Måns utan Mårthen Mårtensson.
När vi fick reda på det sa vi, heter inte ditt ex Mårthen?
Och då förstod vi, varför du hette Måns först. För dig Mårthen har vi hört om många gånger vid middagsbordet och mamma verkade gilla dig, så jag var bara glad för hennes skull!
Mamma satt konstant med sin mobil, skrev eller pratade med dig. Pep det i mobilen så var hon där på två sekunder.
Men du verkade så lycklig mamma!
Första gången jag träffade dig Mårthen så blev jag väldigt chockad!
Vi hade sett bilder på dig när du var ung och då såg du inte ut så, du hade inget skägg iallafall.
Det som jag la märke till var hur du och mamma tittade på varandra.
Jag hade inte sett mamma så lycklig på länge och det gjorde mig så varm i hela kroppen att veta att du har hittat någon som gör dig så glad och får sig att må så bra som du förtjänar.
Så tack Mårthen för att du kom in i vårt liv och gjorde det så bra!
Och tack för att du står ut med mig och Hannes som du fick på köpet.
Jag älskar er och det här är bara början, skål!

Helt underbart!
Jag älskar dig Julia ❤️

Ps. Här är sjön vi vigde oss vid, ser ni att den är formad som ett hjärta.
Kärlekens sjö❤️



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar