onsdag 20 september 2017

Vad gör man inte...

...för ens underbara förskolebarn!
Idag började några av barnen på min förskola diskutera att jag borde måla mina naglar i olika färger.
-Klart jag kan, sa jag!
Men i vilka färger då?
Förslagen var många och jag menade att jag kommer inte att komma ihåg det.
Då sa ett barn: Jag ritar en karta!
Jodå, det blev en detaljerad karta😀
Sen kom nästa problem för mig.
Hur ska jag komma ihåg att måla mina naglar ikväll? Men då kom jag på att jag kan ju ställa klockan på telefonen, men vilken tid?
6,7 eller 8 ikväll?
-Ta klockan 8, för då går jag och lägger mig sa ett annat barn.
Sagt och gjort, nu är jag fin om naglarna precis efter deras önskemål.
Hoppas att de blir glada i morgon, för till och med jag blir det när jag ser mina nu färgglada naglar😀


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Ja det är ett underbart jobb vi ha med dessa förskolebarn ��Kram Camilla

    SvaraRadera