söndag 9 december 2012

Mera jul!!

Jajamensan, mannen kom på fötter och granen kom in!!!
Haha, i år blev granen liten och tjock:))

 I vårt hus är det barnen och mannen som står för granen och dess pynt.
De är väldigt traditionella och ska ha det precis som det alltid har varit. 
Och det är absolut inget fel på det.
Men för mig har smaken ändrats sen jag köpte det 
första pyntet för 23 år sedan.
Så, jag har då sagt att så länge de står för pyntandet 
får de ha granen som de vill.
Men när de inte vill vara med längre, ja då tar jag över 
och jag lovar att då ska det köpas nytt;))

Men visst blir den fin ändå vår "Kalle Anka" gran:))

Vi har nu även det pyntat och grant ute!!
Ni kan tro att barnen och mannen myser, särskilt 
när mamman i huset får lite panik:))
 Aja, jag tröstar mig med att julen snart är över:)))

4 kommentarer:

  1. Det är charmigt med en traditionellt klädd gran! Och jag var likadan som du - så länge barnen var intresserade av att klä granen så fick de hållas, men förra året var det ingen som hade några anspråk på hur den skulle kläs, så då fick det mesta ligga kvar i sina kartonger. Sedan kunde mamman hänga upp lite nytt, fint pynt! Den blev jättefin! (Fast jag kan sakna den tiden när killarna ville vara med och klä granen med en massa egenhändigt gjort pynt i grälla färger...)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera