torsdag 29 december 2016

Det är lite kallt...

...här ute på landet😁
Köldbevis med nyinköpt termometer för att ser hur mycket jag fryser☺️


Det finns verkligen för och nackdelar med en gammal skånelänga med ordentligt självdrag.
Kan säga att jag längtar till vårt nya (gammal skånelänga det med ju😜) hus så jag slipper frysa så mycket.

Men idag har vi jobbat hårt för att hålla oss varma i många led☺️


Mitt jobb var att stapla ved och Mårthen tog hand om det som knäckts i stormen.


Så vi tackar Urd för värmen som det gav i dag och den som den kommer att ge när veden torkat😜








Nu är vi halvvägs iallafall, vi får väl se om vi orkar ta tag i resten i morgon.
Måste ju erkänna att det redan känns i ryggen.
Man är ju liksom inte 20😔
Nej, nu är det dax att tända en skön värmande brasa och det mina vänner, det är mys och verkligen en fördel med en gammal skånelänga med kamin☺️

Posted using BlogPress from my iPhone


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar