söndag 16 november 2014

Min lördagskväll

Det här med att jag har flyttat, är ju på inga vis något jag, Jocke eller barnen egentligen ville. Men ibland måste man ta steg ut i avgrunden och chansa för att det så småningom (hoppas jag verkligen) på ett eller annat vis ska bli bra.

Sen hanterar vi alla livets skiftningar olika. Vissa har lättare för det än andra. Jag försöker hålla modet uppe och se livet från den positiva sidan.
Julia gör på samma sätt och planerade snabbt in en liten tjejmiddag första lördagen här i lägenheten. Jag i min tur är så glad när hon är glad, så det var vara att sticka här ifrån och låta dom ha det kul (hoppas dock att mina grannar har överseende med mina tonårsbarn).
Men det är inte så lätt att ta vägen någonstans sådär en lördagskväll, ville ju hålla mig nära om det skulle vara något.
Det är bland annat då jag är så glad för att Jocke och jag är bästa vänner. Så kvällen spenderade jag i vårt fina hus med Jocke och några av hans "killkompisar", som jag då också känt och umgåtts med i 26 år. Lite konstigt att vara gäst i mitt eget hus, men servicen och uppassningen var suverän:)


Myssssss;)


Jocke hade lite nya bågar hemma från optikern. Jag var ju bara tvungen att prova;))


Jag och grabbarna!



När jag kom hem bäddade de 4 tjejerna i Julias rum. Jag hörde långt in på småtimmarna hur de fnittrade. Så härligt att vara 15 år och inte behöva bry sig om alla vuxenbekymmer:))

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar