onsdag 12 november 2014

Funderingar & val mitt i livet.......

Det är mycket som händer i mitt liv just nu. Många funderingar och många val. Det är därför jag varit lite frånvarande här på bloggen. Men jag saknar att blogga och vill gärna fortsätta med det. Men för att fortsätta måste jag nog förklara en del.

Livet har som ni alla vet en massa hinder och fartgupp. Vissa tar man sig förbi och vissa inte. Jag har under en längre tid inte mått så bra och inte vår familj heller. Det finns ju så klart många anledningar till detta, vilket jag väljer att inte ta upp här. När jag började blogga bestämde jag mig för att min blogg skulle vara en blogg om det glada och positiva som händer i mitt liv och så vill jag att det ska förbli. Så fungerar jag också i det verkliga livet, håller en fasad och är glad och positiv. Därför har vi nu förvånat många och fler lär det ju bli genom detta blogginlägg när jag berättar att: Jocke och jag har valt att separera.
Inget lätt beslut det där, men något behövdes göras.
Det är inte lätt för någon av oss, speciellt inte för barnen. Vi har båda inställningen att vi måste göra det så bra vi kan för barnen och de är fantastiska mitt i allt detta.

Så nu vet ni, men jag vill också att ni ska veta att Jocke och jag är de bästa vänner man kan vara. Han är en fantastisk man och vi hjälps åt med det mesta.

Så från och med den 1 november bor jag i en 3-rumslägenhet på samma ort som innan. Så barnen har nära och de är hos oss varannan vecka.

Nu är det sagt, även om det inte var lätt.
Men det kändes som det behövdes en förklaring om jag ska kunna fortsätta med mitt bloggande.

Tack för ordet och kärlek till er alla!!!!


- Posted using BlogPress from my iPad


5 kommentarer: