onsdag 19 februari 2014

Tro det eller ej....

...men min 13 åriga son verkar ha fattat galoppen!!!!

Idag var det han som lagade maten.
Fast först skulle han bara göra till sig själv, för varför 
skulle han laga till någon annan???
Ja, det kan man ju undra fråga de jag honom:))
Då ändrade han sig och bjöd på pasta och stekt korv.
För att allt skulle kännas som vanligt klagades det på maten.
-Pastan är för hård
-Dottern ville inte ha korv hon ville ha tomatsoppa.
-Pappa sa, att han kunde ta en macka sen istället.
Ja allt var verkligen som vanligt och han tyckte väl att det kändes 
sådär kul med klagomålen när han hade stått och gjort maten.
Jag kan bara jubla!!!

Sen kom han med en hel hög med tvätt!!
Så nu tvättar han också sötnosen:))
När väl tvättmaskinen var igångsatt sa han, 
-Det var ju inte så svårt och jobbigt!
Nej, sa jag.
Men sen ska du hänga tvätten, stryka och vika den och
sist men inte minst ska du lägga in den i garderoben.
Om jag nu då inte har hunnit leta efter något i din klädeshög,
så att allt rasat, blivit skrynkligt och rörigt!
Då tittade han på mig med stora förskräckta ögon!
Jag undrar vad han tänkte????


1 kommentar: