tisdag 18 februari 2014

Jag har sagt upp mig!!!


Som kock...


Och tvätterska...


I mitt hus!!!
Nu är jag trött på att höra klagomål om maten typ: det tycker inte jag om, den maten vill inte jag äta, köttet är tort, jag vill inte ha ris, broccolin är vattnig osv.
Jag är också trött på att tvätta och stryka kläder som det bara slängs med sen.
Trött på att det inte visas respekt för att jag stått och haft jobb med maten och tvätten.

Så nu.....
Får var och en fixa sin mat, iallafall på vardagarna då inte jag äter. Varför ska jag stå och laga mat när det bara klagas och när jag dessutom inte själv äter av den??
Var och en får tvätta, stryka och vika sina kläder själv.
Oj, vad jag har fått mycket fritid:)))
Nu hoppas jag bara att detta hjälper dem att visa respekt för mig som fixar och donar för att alla ska få lagad mat och rena kläder.
Så tillsvidare är jag lite arbetslös här hemma, ganska skönt faktiskt:))
Dessutom är jag otroligt nyfiken på när barnen ska upptäcka att de faktiskt behöver tvätta;)

Nej, nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och äta lite fruktsallad med vaniljyoughurt.
Så skönt att inte ha en massa måsten, så skulle man ha det jämt, hihi!!!!


Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar