måndag 24 februari 2014

En annorlunda måndagsmorgon


Jag ska med Julia till doktorn lite senare idag och det är inte lönt att köra till jobb först.
Känns konstigt att vara hemma så här och hinna fixa saker och ting på morgonen.
Är ju oftast på jobb tidigt innan tuppen vaknat:))
Men nu när klockan är snart 8.00 har jag duschat och fixat mig.
Förberett familjens middag till i kväll vilket blir fläskpannkaka och förberett soppan som jag ska bjuda mina bokklubbsvänner på i kväll.
Det är nämligen dax för ett litet bokklubbsmöte här hemma hos mig.


Vi får väl se vilken bok det blir den här gången, har inte riktigt bestämt mig.
Men först ska vi ju snacka om den här:



Nu dricker jag morgonkaffet i lugn och ro.
Men sen ska jag hinna gå ut med hundarna och ta en sväng med dammsugaren innan det är dax att hämta henne, efter läkarbesöket åker jag till jobb och gör lite nytta.
Men ärligt talat.......jag älskar mitt jobb, men jag hade nog klarat av att vara hemma/lyxfru också. Ja, om inte barnen är hemma förstås.
När de är här hemma med alla polarna, då är jag överlycklig för att jag får köra till jobb:)))
Skönt att sportlovet är över och att allt är som vanligt igen.

Tingeling!!!!!
Ha en underbar dag i vårvädret!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar