torsdag 20 februari 2014

Lagom arbetsdag:))


6,30-9,45, det kan väl kalla en lagom arbetsdag:))
Vi hade så lite barn så jag kunde kompa ut och åka hem och städa huset.
Så när klockan var 13,00 var huset städat och jag tog en snabbfika:))
Goa Amanda på jobb hade bakat kakor och jag fick med mig en doggybag
hem.


13,30 var jag på väg till Ikea för att handla nya ljusstakar, men...


Det blev visst lite mer, hihi:))


Fast jag kom faktiskt hem med nya ljusstakar också;)


Men jag måste säga att jag blev så nöjd med mina nya trådbackar.
Nu ska här bli ordning och reda i tvättstugan!!!

Jag måste också berätta att min uppsägning verkligen har gjort nytta här hemma. Båda barnen har nu tvättat sina egna kläder och de har ätit lagad mat varje dag fast jag inte har lagat den.
Hannes kom till och med hem från sin innebandy träning och tvättade sina innebandykläder utan att ett ord till mig.
Helt fantastiskt, jag blev nästan tårögd:)
Och nu vet jag ju att de både kan tvätta och laga mat.
Det verkar också som att de har börjat förstå mig på riktigt och kanske kan det bli en permanent attityd förändring här hemma.
Då tar jag gärna anställning som kock och tvätterska igen:)))

Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar