onsdag 1 april 2020

Lite funderingar



Jag har funderat på en sak. 
På de flesta arbetsplatser försöker man nu samlas så lite folk som möjligt, det jobbas hemifrån, gymnasieskolor och universitet läser på distans osv. 
Allt för att vi inte ska samlas många på ett ställe nu i dessa corona tider. 
Men inte på förskolan. 
Här lämnas barn till föräldrar som är hemma med bebis. Allt för att de ska få leka en stund. Så på min arbetsplats bunkrar vi i hop fler folk än vad som behövs för att samhället ska gå runt. 
Detta är nått som regeringen tycker är okej. 
Jag tycker bara det är så konstigt. 
Vem på kontors arbetsplatsen blir nyst, hostad eller faktiskt ibland slickad på?
Har de kollegans snor på hela tröjan, för ja det kommer snor ur barnen när de är ledsna fast näsan inte rinner. 
Här går förkylda föräldrar in och lämnar barn för att de själv jobbar hemifrån. Det räcker de hostar  eller nyser en gång, eller rör dörrhandtaget så har vi viruset här. 
Jag vill och tycker att vi ska ha öppet, vissa människor måste faktiskt jobba fysiskt på sin arbetsplats. 
Men varför belastar de som ändå är hemma med att ev föra smittan vidare. 
Även om regeringen inte säger något om det är det såååå konstigt att folk inte tar eget ansvar. 
Det finns ju faktiskt riskgrupper även i förskolans värld, fast de inte är över 70 år. 
Jaja, så länge jag gör mitt och ansvarar för mina handlingar får jag väl vara nöjd. 
Men visst är det konstigt🙂

2 kommentarer:

  1. Otroligt konstigt! Väldigt egoistiskt. Men, var har jag hört att om man är hemma med bebis (mammaledig) så har man tagit bort rätten att det andra barnet ska få vara på förskolan nu i dessa tider?
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Det är olika i olika kommuner.
    Är bara så förundrad över hur olika folk tycker.

    SvaraRadera