torsdag 19 mars 2020

Corona

Hela samhället är upp och ner. Vissa bunkrar på sig mat och toapapper och vissa bryr sig inte alls. 
Jag tycker att det är något vi behöver ta på allvar, särskilt för att skydda de äldre och de andra som inte klarar av viruset på bästa sätt. 
Så därför när jag igår helt plötsligt började hosta var det bara att ta sitt pick och pack och gå hem från jobb. 
Visste ju inte vad det skulle bli av med det. 
Idag hostar jag iallafall inte mer och jag mår bra!
Konstigt känsla att vara hemma när man är fullt frisk, särskilt när jag i vanliga fall jobbar med förkylningar, ryggsmärta och en galla som håller på att explodera☺️
Men som sagt ska man ju ta detta på allvar, har jag viruset om så lindrigt vill jag verkligen inte sprida det vidare. 
Smått uttråkad försöker jag ändå njuta av min påtvingade ledighet😔
Tur att solen lyser☀️☀️☀️
Och att mina tokiga löpande hundar kan hålla på ute så jag kanske kan då sova på nätterna utan deras gökande 😂




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar