söndag 3 juli 2016

Min kärlek, mitt liv!




Tänkte att det var dax för mig att berätta min story.

Först vill jag bara klargöra för familj och vänner att mitt förhållande/äktenskap med Jocke som varade i 27/20 år har varit bra och lyckligt tills vi en dag kom överens om att vår kärlek hade övergått till vänskap (med andra ord, här ångras inget).
Inte för att det är något fel på att vara vänner, men när kärleken är slut är det lätt att man börjar reta sig på varandra och att man börjar bråka.
Vi valde då att avsluta vårt förhållande/äktenskap och förbli vänner innan det gick för långt. Den vänskapen är viktig för mig/oss, för tillsammans har vi skapat de mest fantastiska barn och de är värda att ha föräldrar som kommer överens och mår bra.
Våra barn kommer först och det kommer de alltid att göra.
Med andra ord gjorde vi rätt och kanske har vi den där lyckliga skilsmässan som inte ens jag trodde fanns.

Nu till min nya kärlek, eller är den så ny?
Nja, egentligen är den 29 år gammal med ett uppehåll på 27 år.
Hänger ni med?
Jo, det är så att mannen jag träffat är min första kärlek!
Killen som jag blev ihop med när jag var 15 år!
Killen som gick i min klass på gymnasiet!
Killen som var min första!
Killen som gjorde en ung tjej lycklig!
Killen som också gav henne en massa hjärtesorg (han gjorde ju dock slut med mig;))
Nu har den killen blivit en man och tjejen en kvinna!
Vi är väldigt olika och har levt helt olika liv, men det är kanske det som gör det:)
Vi har inte bara träffats utan vi har även fallit (ordentligt) för varandra!
Det är helt underbart!
Vi är otroligt kära och lyckliga över att få vara tillsammans.
Vad som sen händer i framtiden står skrivet i stjärnorna, jag lever i nuet och fullkomligt njuter!!!

Så nu vet ni min story om min kärlek, mitt liv!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar