onsdag 4 mars 2015

Tonåringar alltså:/

Är detta okej?





Nej, såklart inte:/
Så efter "ganska" trevliga tillsägelser sen i söndags, klarade jag inte det längre:(
Nu kom hotet.....säkert inte okej i allas öron, men vad gör man?
Man kan ju också se det som en konsekvens av ett icke handlande.
Så här löd det:
Gör ni inte något åt era rum nu och månaden framåt blir det ingen månadspeng (Julia 800 och Hannes 400).
Vill ni inte städa är det upp till er, men ni får mindre pengar att röra er med och jag får mer.
(Med andra ord hade det ju gynnat mig om de inte fixade till sina rum)
Vad hände då?
Jo, Hannes fick iallafall fart:)
50% utdelning, får man kanske vara nöjd med, haha:))
Vi får väl se hur det här utvecklar sig. Jag tror nog inte att jag är ensam om problemet bland tonårsföräldrar där ute, eller??


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar