måndag 7 oktober 2013

Bloggfunderingar


Varför en blogg?

Ja, det kan man undra?
För att synas?

Nja, jag skriver då här i detta forum mest för min egen skull.
Jag går ofta tillbaka och tittar t.ex. vad gjorde vi i 
oktober förra året.
Använder liksom bloggen som en dagbok.
Här luftar jag mitt liv i vardag och fest, men naturligtvis har jag en sida 
som jag bara visar och diskuterar med dem som står mig nära.

Sen ska jag inte sticka under stolen med att det är kul att någon läser,
och ännu roligare om någon kommenterar.
Vilket händer mer och mer sällan.

Men igår la jag ut inlägget om när jag och mina arbetskamrater 
var på The Lodge och åt brunch på facebook.
Och då hände det grejor...helt plötsligt hade 3 gånger 
så många varit inne på bloggen och läst.
2 st har till och med kommenterat, halleluja!!!!!
Snacka om egoboost !!!

Nu, då???
Jag gör ju inlägg nästan varje dag.
Men inte kan jag ju hålla på att lägga in varje inlägg på facebook, 
då skulle ni allt bli väldigt trötta på mig.
För ärligt talat så är det ju inte så intressant det jag skriver.
Allt handlar ju om mig, haha!!!

Men om jag nu ändå är igång och funderar vilket jag ju faktiskt gör.
Så inser jag ju att något har hänt med oss i detta moderna samhälle.
Vi vill gärna synas och höras.
Iallafall vi som har facebook/blogg/Instagram/twitter/ m.m.

Varför är det så??
Jag är ju själv i denna cirkus, men har inget svar till varför det ger en sån 
glädje och tillfredsställelse att bli sedd och hörd.
Eller nöjet att läsa om alla andra, för naturligtvis 
är jag även en flitig bloggläsare.
Varför är det så kul att läsa andras bloggar/facebookuppdateringar?
Nyfikenhet? Ja, kanske det.

Så nu snälla kom med era funderingar och förhoppningsvis svar!!
Och ja, även detta inlägg hamnade på fejan, sorry:(
Men det är såklart självvalt att läsa, vilket ni nu redan visst har gjort, haha!!!

Tack för ordet!!!





2 kommentarer: