måndag 10 juni 2013

Vems ansvar är det???

Att se till så att ens barn inte bränner sig i solen??

Jo, mitt så klart!!
......meeeeen.
I morse när Hannes skulle till skolan sa jag att han 
skulle smörja sig med solfaktor. 
Jag fick då till svar att han är ju inne på skolan och 
att han skulle direkt hem sen. 
Jag nöjde mig med det svaret och tänkte att han har ju rätt.
När jag kom hem från jobb möttes jag av en illröd Hannes.

Jo, då visade det sig att läraren hade tyckt det var fint väder och 
flyttade ut lektionerna i 3 timmar.

Säkert super skönt.

Men någon fråga på om någon hade smort in sig kom inte 
och att en kille på snart 13 år inte tänker på det. 
Ja, det är kanske inte så konstigt.

Jag känner mig arg, men mest på mig själv tror jag.

För naturligtvis är det inte lärarens fel.
(eller??) 
Men hur skulle jag i morse en kunna tänka tanken (gissa) att 
de kanske skulle vara ute.

Men var så säker, nu har både Hannes och jag lärt mig.
Tyvärr den hårda vägen, men ändå.

Nu är det ju förstås mest synd om Hannes.
Ansikte, nacke, armar och ben gör riktigt ont på honom:(

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. ��Stackars Hannes!!! Det ser ut att göra ONT!!!
    Fram med potatismjöl!!!!! Det stillar svedan!!! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Youghurt smorde jag in en gammal engelsk pojkvän i när jag tvingat honom att vara på stranden i ett antal många timmar, som jag klarar men inte han. Han fick ligga på magen hela natten! Ups

    SvaraRadera