söndag 16 oktober 2011

Citroner, Vin & Lite annat!

Helgen börjar lida mot sitt slut, men jag har 
haft en skön och avkopplande helg:)
Har varit en sväng på Ikea idag och köpt lite ljus inför 
den mörka tid som nu står för dörren.
Oj, vad det lät dystert.
Fast jag tycker att det är ganska mysigt:))
Medan jag var och shoppade plocka mannen min in sommaren.
Utemöblerna är undanstuvade och väl inpackade i presenningar.
Inte så snyggt kanske, men de håller sig finare tills nästa sommar.
Dessutom är hela uterummet nu fyllt av växter som 
förhoppningsvis ska klara sig tills nästa sommar.
Förutom vårt citronträd som vi har haft lite huvudbry med.
Är det någon som har tips hur man ska vinterförvara 
ett sådant tas det gladeligen emot.
Vad jag har lyckats läsa mig till på nätet så ska det stå i 
ett ljust rum där det är ca 16-18 grader.
Så då kan det ju inte stå på terrassen där det 
fryser när det är riktigt kallt:(
Men då kom jag på det!
I sovrummet kan det stå, där har vi ju alltid det ljust och svalt.
Så sagt och gjort, nu har vi ett citronträd i sovrummet:))
Nu är det bara att hålla tummarna att det ska klara sig 
och att citronerna ska mogna:))
Mina föräldrar kom på en snabbvisit med vin 
som de handlat i Tyskland:))
Inte illa, nu klarar jag mig ett tag.
Tack så mycket !!
Sen har vi då lilla Doris.
Hon är nyklippt och hon fryser:((
Julia har köpt en ny tröja till henne som hon bara älskar att ha på sig:)
Om hon är fin eller inte, tja det tror jag inte jag vill uttala mig om.
Jag som matte, älskar ju henne för precis den hon är:))

 Jag såg precis att jag närmar mig 20 000 besökare.
Vem hade kunnat tro det när jag började blogga?
Jag tackar alla som fortfarande tittar in hos mig och än slipper 
ni mig inte, för jag tycker det är hur kul som helst!!
På Återseende!!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig söndag! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Naw, vilken urgullig tröja Julia hittat till Doris!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Både citronträdet och boxarna hade passat fint hemma hos mig också.
    Så skönt med en lugn helg - det har det varit här också. Skönt att ha laddat batterierna en aning.
    Ses i morn
    KRAM

    SvaraRadera