söndag 1 januari 2017

Nytt år...

...nya utmaningar!


Då ligger 2016 bakom oss och vi har ett nytt fräscht år framför oss.

Lite reflektion över det gångna året känns givet:
Jag fyllde 44 detta år
Min relativt nya kärleksrelation djupnade snabbt.
Mina barn blev ett år äldre och är nu 17 och 16 år gamla.
Vi har nu bott över två år i lägenheten.
Jag har blivit en halvtids-lantlolla.
Varit i Gdansk och London.
Mårthen friade och vi förlovade oss.
Upplevt både opera och hårdrockskonsert.
Sökt och fått nytt jobb.
Köpt hus med mitt hjärta.
Är lycklig!
Med andra ord ett händelserikt år med mycket glädje och lycka.


Vad förväntar jag mig då av 2017?
Jag vill trivas på mitt nya jobb.
Att mina barn är glada och lyckliga.
Att väntan på inflyttningen av huset går fort.
Att försäljningen av min lägenhet går smärtfritt.
Att vi kommer att trivas i vårt hus.
Att familj och vänner får behålla hälsan.
Men mest av allt vill jag fortsätta vara lycklig!

Vad ska jag då ta tag i?
Jo, jag ska försöka bli bättre på att vårda mina vänskapsrelationer.
Jag ska ta tag i min vikt.
Jag ska kämpa för att mina barn ska må så bra de kan i en situation de inte själv har valt.

Tror absolut att detta kommer att bli ett toppen år!

Så god fortsättning på er och kärlek till er alla❤️


Posted using BlogPress from my iPhone


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar