söndag 21 september 2014

Liten rensning....

...av klädkammaren har ägnat mig åt idag.
Jag tyckte att den aktiviteten passade bra till min höstkänsla, men rätt som det var kom solen:(
Jag som brukar älska att se solen tyckte att det var rätt onödigt av den att visa sig när jag för engångsskull tar mig i kragen och gör en utrensning.
Ni som känner mig vet ju att kasta kläder och städa på ställen som inte syns för omvärlden är en nära döden upplevelse för mig.
Men nu är jag färdig för idag och har massa kläder mindre i min klädkammare.
Sen att jag borde rensa bland väskor, dukar, böcker, spel och annat blundar jag för idag.
Man ska ju liksom inte övergöra saker och ting:))
Det roliga är dock att jag hittade en massa gamla kuliga saker, som studentmössan från 1989.
Hittade också en del kläder och skor, som jag nu kan tänka -Hur tänkte jag där?


Kul att den passade, har alltså inte blivit mer tjockskallad på 25 år:))
Alla klasskamraternas namn står kvar i fodret, så den fick åka in i klädkammaren igen, den är ju kul att spara!



Är lite mer tveksam när det gäller mina cowboy-boots. Blir det någonsin modernt igen??? Ska jag kasta eller spara??


Kanske blir jag bjuden på cowboysarfest nån gång, hahaha:)))


Ja, som ni ser blev det en hel del i kasthögen!


Ändå har jag kläder kvar så jag klarar mig, som tur är:))
Jag behöver med andra ord inte ge mig ut och panikshoppa;)


Belöningen ska nu intagas:))
Kaffe och kladdkakemuffins som sonen precis har bakat.
Sen blir det kalops till middag och så var denna helgen över.
Helgerna går alldeles för fort, någon borde ändra på det tycker jag!!!

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar