lördag 5 augusti 2017

Jag har tänkt!

I Sverige har vi yttrandefrihet!
En väldigt bra sak tycker jag.
Ändå känner jag att här på min blogg, min alldeles egen blogg får jag inte skriva vad jag vill och vad jag känner. Är inte det lite konstigt?
Visst kan människor bli arga och sårade av vad jag tycker, det har jag full förståelse för, men...
Är det mitt ansvar?
Mitt ansvar för hur andra tolkar vad jag menar och hur jag uttrycker mina känslor.
För ett tag sedan gjorde jag just detta, uttryckte mina känslor, folk blev upprörda och jag bad om ursäkt.
Detta har då gnagt hos mig ett tag och det jag egentligen gjorde var att be om ursäkt för hur de uppfattade och tolkade det jag kände och uttryckte.
För det jag uttryckte var ju en sanning för mig, så som jag kände och tänkte och det ville jag "bokföra" här i min dagbok, så att jag aldrig skulle utsätta mig eller låta någon utsätta mig för att behöva känna och må så.
Men jag blev skurken, skurken för att jag yttrade hur jag kände i min egen blogg.
Nä, skäms på er för att ni fick mig att må så dåligt och att jag behövde be om ursäkt för det.
Detta är min blogg, gillas inte det jag skriver....SÅ LÄS INTE!!!!!!

Länge leve yttrandefriheten!!!

Jag vill tillägga att nu mår jag bra, alldeles förträffligt till och med!

Ps. Tack Anna för att du fick mig att inse att bloggen och mina åsikter äger jag och ingen annan😀

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar