onsdag 24 maj 2017

Besökte...

...min gamla förskola i dag!


Blev inbjuden till att spela spel med en 5-årig kille och såklart vann han😀

Jag blir så varm i kroppen, dessa underbara barn och kompetenta pedagoger.
Bara jag kom in genom dörren så kändes det så hemma och bra. Tänk att förskolor och pedagoger är så olika. Jag är iallafall helt klar med vilken sorts pedagog jag vill vara, fast det har jag ju alltid vetat😜

En fras som dagligen, varje timme, ja nästan varje minut snurrar i mitt huvud är:
När vi gör saker för barnen som de egentligen kan klara själv, berövar vi dem en möjlighet till inlärning, ansvarstagande och utveckling.

Borde vara en självklarhet för alla pedagoger 2017, eller vad tycker ni?



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar