tisdag 14 februari 2017

Kärlek!

Klart man tar en liten extra funderare på det ämnet idag eftersom det är
Alla ❤ -dag idag.

Kan man älska på olika sätt, ja det är väl klart!

Jag älskar mina barn över allt annat.


Men jag älskar ju även Mårthen!


Jag älskar lika mycket och lika starkt men ändå helt olika. Det ena tar inte ut det andra och jag hoppas att jag aldrig ska behöva välja!

Hoppas ni alla har haft en bra
Alla ❤ dag!

För övrigt står jag fast vid det jag skrev i bloggen förra året på denna dag!


Alla hjärtans dag!

Ännu en kommersiell dag.
Vad tycker jag då om denna?

Visst är tanken fin, att tänka på sin älskade och sina nära och kära.
Men att ge dyra gåvor just denna dag, det känns så krystat.
Inte för att jag inte hade blivit glad om jag fått något, för det är ju klart att jag hade. Men, jag tycker inte att det behövs. Inte heller tycker jag det behövs en speciell dag för att påminna oss om kärleken.

Kärleken ska finnas i oss hela tiden!
Viljan, önskan och drivet att sprida vår kärlek till dom vi älskar ska finnas där oavsett dag.
Finns inte den där, då är det dax att rannsaka oss själva.
Har jag rätt människor i mitt liv?
Trivs jag med mig själv?
Vad vill jag i mitt liv?

Själv har jag just nu mycket kärlek att dela med mig av!
Jag är så lycklig över de människor som jag har i mitt liv. De gör mig hel!

Så därför sänder jag massor av tankar, känslor och hjärtan på denna hjärtans-dag till er som är förtjänt av att ha en speciell plats i mitt hjärta.
Min kärlek, mina barn, min familj och mina vänner, ni vet vem ni är!





Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar